Moslim, dus altijd een terrorist

Laatst schreef ik een column - ik moet nog zien dat deze geplaatst wordt - over de kreet ‘Allahu Akbar’. Elke keer als de kreet door de straat galmt of op tv of radio of social media en een wetshandhaver onmiddellijk in de stress schiet, dan voel ik het al weer jeuken: moet je opletten, zo meteen komt er een uitspraak ‘het is een Moslim en dus een terrorist’.

In mijn laatste column gaf ik het volgende aan:   “ … In juni jl. kon men in een Belgische krant lezen dat een dronken jonge man gearresteerd was omdat hij Allahu Akbar voor het politiebureau schreeuwde. Natuurlijk of all places, een politiebureau. De dienders kwamen natuurlijk onmiddellijk in actie, want iemand die dat roept op straat, moet wel een terrorist zijn. Dus arrestatie van de man, die net vrij was gelaten wegens een andere vergrijp, maar de man wist te melden dat hij het einde van de Ramadan vierde.
Deze week was het weer raak: een persoon die Allahu Akbar schreeuwde vanuit zijn auto en dan nog met een gasfles op zijn schoot. Een getuige had dit dus gezien, ik vraag me af hoe hij wist dat het een sissende gasfles was, maar we gaan er met zijn allen van uit, dat een getuige betrouwbaar is. In dit geval was het dus een fles lachgas en dus geen terrorist. Maar ondertussen heeft half Nederland of meer, kunnen zien dat meneer in zijn ondergoed te kijk werd gezet door de dienders. Persoonlijk vind ik het een schandalig optreden … “



Ik vind het eerlijk een schande dat een man zo in zijn ondergoed wordt gezet voor de ogen van vele duizenden kijkers. Zo ga je niet mensen om, ook niet als ze verdacht zijn van het een of ander. Opvallend bij deze actie was, dat het een verdachte jihadist zou zijn. Als men een ‘normale’ terrorist achterna zou zitten en overmeesteren, dan gebeurt er zoiets onbeschoft niet.  
Het lijkt er steeds meer op dat er een tweedeling aan het ontstaan is: bij het overmeesteren van personen die verdacht zijn van het een of het ander, werkt de wetsdienaar een lijstje af, waarbij regel 1 is: is het een Moslim, jihadist of persoon met allochtoon voorkomen, dan is alles toegestaan. Zo niet, dan wordt de normale werkwijze toegepast voor het overmeesteren van verdachte personen.

Allahu Akbar
Nu weet ik niet of u Moslims in uw vriendenbestand hebt staan - ik zou voor de zekerheid maar even controleren, je weet maar nooit -, maar een Moslim zegt per dag wel tussen de 100 en 200 keer Allahu Akbar. Is dan elke Moslim een potentiële terrorist? Ben ik dan in uw ogen geradicaliseerd en een mogelijke terrorist voor de toekomst? Wilt u mij het etiket ‘jihadist’ opspelden als ik naar Syrië zou gaan?  En enkel alleen omdat ik Allahu Akbar zou zeggen? Ik denk dat het beter is, als u eens wat meer achtergrondinformatie bij de hand neemt, voordat iemand het etiket jihadist wordt opgespeld. Ruim 60 jaar geleden kreeg een bepaalde groep mensen ook een etiket opgespeld …

O, hoe was het ook weer? Hmm, oh ja, de Nederlandse regering heeft bepaalde (wederom:  jihadistische) groeperingen gesteund met alles wat mogelijk was, behalve wapens, wordt er dan onmiddellijk bij gezegd. Ja, mijn hoela, denk toch eens na: Nederland levert pick-up trucs waar (zware) wapens oppassen en de Nederlandse regering zou de mogelijkheid niet hebben gegeven dat die wapens er kwamen? Zeg nu zelf, wees duidelijk en zeg als een echte kerel in de Nederlandse regering dat er wegen zijn aangegeven hoe men aan wapens kon komen.
Door het leveren van trucs en goederen is de Nederlandse regering een (strijdende) partij geworden in de voortslepende oorlog in Syrië. En komt dan nu niet zeuren over personen die dan ook naar Syrië te gaan om onderdeel te vormen van die zelfde strijd, alleen aan de andere kant van de lijn. U doet hetzelfde.

Jihad
Wat wordt er eigenlijk onder Jihad in de Islam verstaan? “ … De algemene betekenis van Jihad is dat men zijn eigen lusten bevecht om zonden te vermijden en verplichtingen na te komen om het welbehagen van Allah te verdienen. De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “De werkelijke strijder is degene die zichzelf (zijn lusten) bevecht” … “ (uit Key to Islam).
En daarna volgt een hele lijst van zaken die behoren tot Jihad: het verkondigen van de Islam met bewijzen en geduld hebben met personen die niet geloven; het oproepen tot het goede en het verwerpen van het slechte; goede omgang met mensen; niemand tot last zijn; mensen gelukkig maken; geduld hebben voor hun lasten; reizen om kennis op te doen; zeggen van de waarheid; het eren van de ouders; vergevingsgezindheid; eerlijkheid en juist omgaan met de werkzaamheden die zijn toevertrouwd; Hadj en Umrah; het gaan naar en bidden in de moskee. Daarna wordt er pas gesproken over het bevechten van degenen die de huizen, het bezit of de eer van de Moslim aanvalt. Maar wat niet is toegestaan in de Islam is een oorlog voeren om wereldse redenen zoals macht, opscheppen met kracht en vergelding.  



Terrorisme heeft geen religie
De Islam is tegen elke vorm van terrorisme - volgens de site www.vraagislam.nl - “ ... De islam staat terrorisme niet toe en toont geen enkele vorm van tolerantie jegens terrorisme. Zelfs in de letterlijke betekenis van het woord ‘islam’ vinden we verwijzingen naar vrede. Letterlijk betekent ‘islam’ namelijk ‘onderwerping’ of ‘overgave’ en ‘moslim’ betekent ‘degene die zich heeft onderworpen.’ Daarnaast is het woord ‘islam’ afgeleid van de stam ‘seleme,’ wat vrede betekent … “
Dit houdt in dat een Moslim vanuit zijn geloof zich heeft overgeven aan Allah en “ … als gevolg daarvan vrede in zichzelf, zijn of haar sociale en natuurlijke omgeving heeft gevonden … “

De media gebruiken steeds maar weer Moslimterrorisme, echter dat is een verkeerd beeld van de Islam en verkeerd gebruik van het woord. Waarom wordt er niet gesproken over christen terrorisme in Ierland of joods terrorisme in Palestina? Volgens de hierboven genoemd site: “ … Een terrorist is een terrorist. Terrorisme heeft geen religie … “

Tenslotte, in Surah Al-Ma’idah staan in vers 5 het volgende te lezen: “ … Daarom hebben Wij de Kinderen van Israël voorgeschreven dat voor wie een ziel doodt - niet (als vergelding) voor een ziel of het verderf zaaien op aarde - het is alsof hij alle mensen doodde en dat voor wie iemand laat leven, het is alsof hij alle mensen deed leven. En waarlijk, en Onze Boodschappers kwamen tot hen met duidelijke Tekenen, velen van hen (de Kinderen van Israël) waren daarna overtreders op de aarde … “ (site www.recitequran.com, Nederlandse vertaling, is ook in het Nederlands te beluisteren).
De site www.vraagislam.nl zegt dan: “ … De Koran laat ons weten dat het onterecht doden van een enkele persoon, gelijk staat aan het vernietigen van de gehele mensheid (Maidah, 5:32). Daarom is het ondenkbaar en totaal onmogelijk om het doden van onschuldige burgers door middel van de islam of moslims te rechtvaardigen … “



M.a.w. uit naam van de Islam worden geen onschuldige mensen vermoord, wordt geen oorlog gestart tegen de onschuldige burgers en tevens indien er door wapens - verstrekt door deze en gene en dus ook mogelijk via, via, via hulp van Nederland - onschuldige slachtoffers vallen, dit in complete tegenspraak is met datgene wat de Islam is.

Op de site www.al-yaqeen.com staat het volgende te lezen:   
“ … Tot de leerstellingen van de Islam behoort dat het verboden is dat een persoon zelfmoord pleegt of zichzelf te gronde richt. Allah zegt hierover (interpretatie van de betekenis): "En stort jullie zelf niet in de ondergrond." (Surah al-Baqarah: 195)
Daarom is het voor een moslim of een persoon die zich toeschrijft aan de Islam niet toegestaan om zichzelf te gronde te richten door een aanslag te plegen met een autobom of iets dergelijks. Wetende dat de Islam dit verbiedt.
Tot de leerstellingen van de Islam behoort dat het verboden is dat een persoon een ander vermoordt. De Profeet (vrede zij met hem) zegt: "Een dienaar zal goed leven, zolang hij niet verboden bloed laat vloeien." (al-Boekhaarie) … “

Ik neem aan dat dit voor mensen die begrijpen, het bovenstaande voldoende is, om de goede weg te volgen; voor de politiek is het een uitnodiging om eens wat dieper in de Islam, de heilige Qur’an en de woorden van de Profeet (vrede zij met hem) te duiken en wat onderscheid te maken in de woorden die gebruikt worden.
Elke negatieve klank die geuit wordt, is een aanval op de Islam, is een aanval op de Profeet (vrede zij met hem), is een aanval op elke Moslim en dus ook een aanval op mij.

Ik blijf het toch zeggen hoor: Allahu Akbar


© KhamakarPress / 29.09.2018

Reacties

Populaire posts van deze blog

Integreer of radicaliseer

En de imam was de volgende

Noodhulp: tweemaal een schande